Ledová Praha 2020

Po dlouhé a předlouhé době jsme se na ledové akci podívali do města, které dalo zrodu této tradiční kulturní akci 2. oddílu. Do Prahy…. Páteční cesta autobusem uběhla jako voda a v Praze jsme to z autobusového nádraží měli na školu kousek. Po cestě do školy nás navštívil Šimon a potom co jsme se vybalili nás zavedl na Vítkov abychom se pokochali noční Prahou a vdechli místní atmosféru. Zpáteční cestu jsme vzali trochu oklikou. Šimon nám ukázal pěší tunel pod Vítkovem, který vedl zpět k naší škole a rozloučil se s námi. Z východu tunelu už to do školy bylo kousek. Po příchodu jsme si zahráli karetní hru a šli jsme spát. Další den jsme po snídani vyrazili na první atrakci. A sice botanickou zahradu. Botanická zahrada byla naštěstí zadarmo, ovšem protože byla zima, ty nejzajímavější kousky k vidění nebyli. Viděli jsme bambusy, nakoukli jsme škvírou do uzavřených kaktusových sklení shodili si pár mandlí z místního mandlovníku a shlédli několik těch masožravek čekající na kořist. Na oběd jsme se vrátili do školy a odpoledne hnedle vyrazili na letiště, kde nás čekala exkurze. Po cestě jsme nabrali Ondřeje a setkali se s Aldovou skupinou. Hned zezačátku jsme prošli security, kteří nás důkladně prohledali, jestli nemáme u sebe něco co by mohlo ohrozit letiště. Následně jsme se vydali do autobusu, kterým jsme pak následující dvě hodiny jezdili kolem letadel na letišti a poslouchali výklad pana průvodce. Celou exkurzi jsme zakončili u místních hasičů a prohlédli si nejmodernější hasičská auta, která jen tak v Brně u Lužánek neuvidíme. Jak jsme skončili na letišti vypravili jsme se do školy na večeři a večer se prošli noční Prahou přes Karlův most. Chtěli jsme jít na muzeum strašidel, ale tam nám bohužel zavřeli přímo před nosem. Když jsme se dostali domů padli jsme únavou a spali tak tvrdě že celou noc bouchající okno průvanem nás vzbudilo až ráno.

V sobotu dopoledne jsme vyrazili do aquaparku se pořádně ocachtat. Když jsme se vydováděli, vyrazili jsme opět do školy na teplý oběd a pak do města na další muzea. Tentokrát nás čekal Mořský svět, největší akvárium v české republice. Ačkoliv chobotnice jsme se nedočkali, našli jsme takové poklady, jako rejnoka, murény, žraloky či dokonce malého kajmana. Po mořském světě jsme vyrazili do muzea Iluzí. Muzeum bylo menší než jsme čekali a tak jsme jím profrčeli poměrně rychle. Jako poslední jsme se vydali do muzea útrpného práva, kde jsme se mohli podívat na nejrůznější techniky mučení, které se ve středověku praktikovaly. Večeře byla opět teplá ve škole a po večeři jsme si zkusili zahrát krátkou divadelní hru o perníkáři.

Neděle proběhla poměrně rychle, nasnídali jsme se, zabalili a uklidili školu. Po cestě na autobusové nádraží jsme se ještě podívali do nedaleké katedrály a vyrazili na autobus.

A my si jen říkali po loňské Bratislavě, jak dlouho asi vydržíme jezdit na ledová města pouze do hlavních měst. 🙂