Ledové Ústí

Ledové Ústí nad Labem

Všichni jsme se potkali na nádraží u Grandu. Nasedli jsme do žlutého autobusu a jeli jsme směrem Praha – Florenc, kde jsme měli půlhodinku na přestup. Koupili jsme lístky na další autobus do Ústí a během čekání jsme si stihli odskočit na toalety. Do Ústí nad Labem jsme přijeli v 19:15 a vyrazili jsme do klubovny Pionýrů Dravci, která se nacházela 10 minut pěšky z centra města. Na místě jsme se vybalili a dali jsme si večeři z domu. Po večeři a menším volnu jsme si zahráli BANG!. Následovala večerka.

Další den, v pátek, jsme se nasnídali a vyrazili do centra projít si město.  Viděli jsme kostel Nanebevzetí Panny Marie, který je zajímavý tím, že je křivý podobně jako věž v Pise, neboť byl poškozen při bombardování v roce 1945, přesto však stále stojí. Dále jsme si prohlédli Lidické náměstí a Divadlo, odkud jsme šli do nákupního centra Forum, kde se nachází lanová dráha na Větruši, která nás vyvezla nahoru, odkud byl i přes mírnou mlhu krásný výhled na celé Ústí. Ve Větruši jsme navštívili zrcadlové bludiště a také přírodní zahradní bludiště. Pak nás čekala procházka na místo, kde bylo dříve popraviště a šibenice, odkud byl také pěkný výhled, a kde jsme se dozvěděli něco o historii poprav v Ústí nad Labem.  Po prohlídce jsme se vydali zpátky do centra na oběd v místní restauraci. Po obědě jsme navštívili muzeum, kde právě probíhalo několik výstav současně, takže jsme je navštívili všechny: bombardování Ústeckého města v roce 1945, starodávný nábytek značky TON, Staré pověsti české, vycpaná zvířátka a krásné fotografie krajin a přírody Václava Sojky. Poté jsme dali menší rozchod, aby si děti mohly udělat radost nějakým suvenýrem a vyrazili jsme na návštěvu k babičce od instruktora Martina, která nás pohostila čajem a chlebíčky. Z návštěvy jsme jeli trolejbusem zpět do klubovny, kde jsme si k večeři udělali párky s pečivem. Po večeři jsme si vyčistili zuby, převlékli se do pyžama a pak jsme si pustili film V hlavě, který se všem moc líbil, a šlo se spát.

Následující den se nám krásně vstávalo, protože jsme věděli, že jdeme do Zoologické zahrady. Posnídali jsme jogurt s müsli, připravili jsme si čaj do termosek a vyrazili jsme do zoo. Cesta vedla městem kolem silnice, kde jsme mohli vidět řeku Labe a dva monumentální mosty. V zoo děti dostali od paní prodavačky kvíz s otázkami, které byly rozmístěny po areálu, takže je během návštěvy zodpověděli a vyplnili a na konci je čekala milá odměna – sáček bonbonů a krmení pro ptáčky. Jako první zvířátko na nás čekali tuleni. V zoo jsme viděli: Oranguty, tapíry, pštrosy, malé opičky, pandu červenou, rybičky, krmení piraní, netopýry – kaloně, exotické žáby, medvědy, gepardy, tygřici se lvem, poníka, prasátka, velbloudy, zebry, srnky, supy, slony, žirafy, kozy, sovy. V průběhu návštěvy jsme poobědvali chleba s česnekovou pomazánkou a okurkem. Po prohlídce a předání kvízu a odměny jsme si dali malou svačinu a vydali se do Fóra, kde bylo ještě vyhlášené zrcadlové bludiště. Tam jsme si užili hodně srandy a pak jsme šli zpátky do klubovny. Tam na děti čekala hra „Najdi recept a uvař si jídlo“. Nejdříve si děti museli najít jednotlivé papírky, na kterých byl úryvek receptu, jakmile je našli všechny, museli je složit jako puzzle a tak jim vznikl celý recept. Až jej složili, zjistili, že budou vařit rizoto. Děti byly velmi šikovné, rizoto se povedlo a všem moc chutnalo. Po večeři jsme byli příjemně unavení z celého dne, tak jsme se rozhodli pustit si pohádku Šťastný smolař.  Po filmu proběhla hygiena a večerka.

Ráno jsme královsky snídali smažený sýr s bramborami, aby byly děti pořádně nasnídané, protože odjezd vlaku byl v době oběda. Ještě před snídaní, která byla o něco později než obvykle, jsme se sbalili a uklidili klubovnu. Po snídani jsme si ještě zahráli BANG! a pak už nás čekala jen cesta na nádraží.  Vlak jel z třetího nástupiště, který vyrážel z Německa a mířil do Maďarska, takže byl dost plný, ale podařilo se nám najít místo, takže jsme si pohodlně posedali, a za jízdy odpočívali, četli a povídali si, hráli BANG!, někteří poslouchali písničky a kochali se, někteří spali. Po cestě jsme svačili obložené bagety, které nachystali instruktoři večer předtím. Pak jsme dojeli v pořádku na nádraží v Brně. Celý výlet byl pohodový a myslím, že se moc povedl.